fredag, mars 19, 2010

Av de mindre vesentlige ting fra det 72. norske bibliotekmøtet

Mens andre tar seg av de mer seriøse referatene fra det 72. Norske Bibliotekmøtet tar jeg meg som vanlig av de mindre vesentlige tingene, denne gangen den kulinariske siden med spesiell vekt på godteriet på utstillingsstandene. Bare overse vinglassene som er strødd rundt på noen av bildene. Jeg må med skam bekjenne at jeg ikke husker hvilken bedrift som spanderte hvitvinen, men at den var god er i hvert fall sikkert!
Delta spanderer lekkert innpakkede fylte drops (med alle forbehold om at jeg husker feil, etter hvert så gikk det litt i surr både med godterier og

hvilke firmaer som spanderer de ulike lekkerbiskener!)

NLB frister her med engelsk konfekt som fint passer inn i vårt nye fargerike image.

Og min egen fagforening lokker med gullpenger. At så veldig mange på konferansen lot seg lure til å skifte fagforening er vel heller tvilsomt, men ingen skal i hvert fall kunne si at vi bibliotekarer mangler humor!)

Drammensbiblioteket lokker med Twist av gammelt godt merke, varmt anbefalt av

en av bibliotekets utmerkede bibliotekarer!

Det samme biblioteket tilbyr også godteri av et mer ungdommelig og "popkult" preg, mer tilpasset alderen.

Sikt og Biblioteklaboratoriet har lagt seg på en forbausende tradisjonell linje i år og spanderer Smørbukk-karameller

mens de litt seinere uti konferansen gikk over til seigmenn. Om det ligger noen klar tanke bak dette valget er vel heller tvilsomt!

Fagforbundet sverger til hygiensk innpakkede karameller (OBS OBS med forbehold om at jeg forveksler med de fylte dropsene hos Delta, husk at det har vært en særdeles anstrengende konferanse så det kan godt hende at det går litt rundt for meg nå!)

Men sikkert er det i hvert fall at Bibliotekforeningen som Drammensbiblioteket sverger til den gode gamle twist-påsan!

Til slutt Nye Deichman som har valgt en betydelig sunnere linje, nemlig gullerøtter! (Deichman, ikke for å klage men de blei litt vassne utover uka!)

Nederst en ekte Deichmann... unnskyld Deichkvinne som formelig strutter av sunnhet! Og det kan komme godt med i arbeidet fram mot det nye hovedbiblioteket som forhåpentlig blir ferdig i 2015 eller i hvert fall i 2017 eller deromkring...

2 kommentarer:

Elin sa...

Din heldiggris.

elis lesebabbel sa...

Så ser jeg da jammenmeg ut som en gris også, etter all den kontinuerlige etinga :-)