fredag, desember 25, 2009

ER jeg en god portrettfotograf eller ikke?

Antakeligvis ikke men synes i hvert fall selv at det nærmer seg noe.





Jeg har prøvd å gå så nært inn på objektet som vel mulig, i det andre bildet enda nærmere enn det første. Faktisk så nært at det er vanskelig å se hvem som er fotografert og dermed har jeg kanskje startet en ny trend? (Neppe). Ansiktet er kjørt ut til høyre side av bildet, et godt valg om jeg skal si det selv, men får vel for ordens skyld legge til: dette gjenspeiler ikke objektets politiske holdninger. Bildene har fått et melankolsk preg, uvisst av hvilken grunn, for egentlig var stemninga god. Muligens var foccaciaen (eller hva pokker det heter) litt seig.

Det nederste bildet er helt ute av fokus. Selvfølgelig helt tilsiktet. (I tilfelle noen skulle lure, kafeen hadde ikke sjenkerettigheter).

Billedbeskrivelse: Objektet har for lengst passert midtlivskrisen men kan ennå - i enkelte sammenhenger -
oppleve å dra gjennomsnittsalderen noe ned. Det ser ut som at jeg har fokusert på nesepartiet, egentlig et ganske spenstig valg. Om objektet trenger hårklipp eller ikke kan sikkert diskuteres men det er ennå en stund før den faste frisøren skal pensjonere seg.

Hva objektet HAR på seg? Ett eller annet svart mens et skjerf med grå striper lyser opp det litt mørke inntrykket. Og dessuten rødt hår.

Ingen kommentarer: