fredag, februar 21, 2014

I tåkeheimen

Siden jeg hadde fri fra jobben i dag benyttet jeg anledningen til å ta en skitur før snøen regner bort. Turen gikk fra Frognerseteren til Ullevålseter og videre til Holmenkollen.



Det var ikke silkeføre, men med litt lilla oppå det røde var det til å holde ut.

Plutselig dukket en folkeforsamling ut av tåka.

Her var jeg ærlig talt ikke sikker på hvor jeg var, men ett eller annet sted mellom Frognerseteren og Holmenkollen.

 Hadde det ikke vært for dette tregjerdet kunne jeg vel fremdeles ha kavet rundt i tåka!

Da jeg skimtet konturene av av Midtstuebakken skjønte jeg  at jeg var på rett spor.

Og dette er muligens Holmenkollbakken.  Og så kan man jo prise seg lykkelig for at det ikke er i dag det er Holmenkolldag.

Kanskje vi også skal ta med  dette bildet av statuen av skipioneren Henrik Angell som troner nedenfor Holmenkollen restaurant.

Ingen kommentarer: