fredag, september 21, 2012

Rapport fra en søndagstur


For et par uker siden gikk søndagsturen til Stenersenmuseet hvor vi så en riktig fin utstilling. (Du har ennå litt tid på deg før den blir tatt ned. )

Da jeg skulle en tur på do kom jeg på at dette var døra til damedoen på gamle Club 7. Den gangen var fargene i rødt og sort og køen var lang.
Her er gangbrua vi måtte gå over for å komme ned i kjelleren.  Full av forventninger til hva aftenen kunne bringe. 
Men først måtte vi jo gjennom inngangsdøra, som har blitt litt mer fancy siden den gangen.  Ofte var det lange køer.
Noen ganger gikk køen langs hele gata og oppover denne trappa.
For eksempel da Bibliotek 7 arrangerte debatt da Bazarovs barn av Kaj Skagen kom ut i 1983. Det kom så mange at debatten måtte flyttes til den største salen. Det var da jeg oppdaget at den viktigste forutsetningen for å delta i en debatt ikke er å ha lest boka ( det var det bare Tove Nilsen som hadde gjort) men at man var edru. Det ble noe til debatt. Ingen nevnt ingen glemt.
Og her har jeg jammenmeg funnet igjen det gamle medlemskortet mitt!

Ingen kommentarer: