mandag, august 13, 2012

A room with a View

Da jeg nettopp var i Tallin (for andre gang i mitt liv) hadde vi ganske god tid den første dagen, og selvfølgelig tilbrakte vi den i den gørrpitoreske Gamlebyen, hvor jeg min vane tro tok haugevis med bilder av middelalderhus, bymurer og andre hanseatiske herligheter. Men jeg ble også veldig fascinert av den mer "moderne" arkitekturen.

Morgenen før konferansestart - og etter en av de bedre hotellfrokostene jeg har hatt -  løp jeg ut i de nærmeste omgivelsene og knipset disse bildene. Bildet over er tatt fra hotellrommet.








Jeg kan dessverre ikke si så mye fornuftig om arkitekturen, men den er ganske ulik det jeg er vant til,

og  at denne bygningen ( som ble fotografert fra bussen på vei til Estonian library for the blind) er fra  1954  kunne man jo ikke tro. Men vi veit jo at Estland var underlagt Sovjet helt til 1991 så det kan jo muligens  forklare litt.

Ingen kommentarer: