søndag, oktober 17, 2010

Oktoberhimmel over Oslo

Disse bildene er tatt fra Ekebergrestauranten fredag kveld. Siden NLB hadde 100-årsjubileum ble personalet invitert på en herlig treretters med tilhørende viner.

Da måtte jeg jo benytte meg av anledningen til å ta noen bilder av
fjorden, Operaen, Danskeferja, Åsen, hoppbakken etc

og etterpå rettet jeg kameraet mot den "indre bebyggelsen" med vannspeilet, den stadig utvidende Barcode-bebyggelsen, høyblokkene på Tveita med mere som blir forskjønnet av det gyldne lyset


og her litt seinere på kvelden et bilde av de nærmeste øyene, i solnedgang, riktig vellykka om jeg skal si det sjæl

og til slutt Oslo by Night!

Og her fotografen som hviler ut etter å ha - i hvert fall synes hun det sjæl - gjort en god jobb med fotoapparatet. (Fotografen av dette bildet skal få lov til å være anonym, for dette kan jo ikke akkurat kalles strålende portrettfotografi!)

PS: å si at NLB er hundre år er jo en tilsnikelse, for som alle veit var ikke lydboka oppfunnet i 1910, verken på det ene eller andre mediet, men det første biblioteket med bøker i blindeskrift åpnet i Bergen det året.

PS 2: Ja, selvfølgelig tok jeg bilder av festdeltakerne også, men siden jeg ikke har giddet å innhente noen tillatelser får jeg la være å legge dem ut. Hvis noen av mine kolleger leser dette og insisterer, får de selv sørge for at de andre som er med på de aktuelle bilder godkjenner å bli lagt ut også, for jeg gidder jo ikke å beskjære. Dessuten fikk jeg ikke tatt bilder av alle siden jeg også ville gjøre NOE annet på festen enn å bare knipse og jeg vil ikke ha noe av at noen skal bli fornærma på meg! Dessuten er festbilder mest interessant for dem som er med på festen sjæl og jeg er for gammel til å legge ut festbilder på facebook!


Sist med ikke minst: Takk til festkommitéen for en utmerket jobb!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rett og slett en strålende fest! Bildenen var kjempefine! Den anonyme portrettfotografen hadde drukke 4 (!) glass champagne... men det er vel ingen unnskyldning for slett håndtverk... ;)

elis lesebabbel sa...

Åja! Skjønner! Det samme kan det jo forsåvidt være for av det lille man kan se ser jeg atjeg ikke hadde noen good hair day!

Eldbjørg sa...

Selv om festen var intern så er det flott å se de eksterne bildene av utsikten som kanskje noen mistet blikket for etter hvert. Bra at du festet dem til brikken, Eli. Assosierer forresten med faren som sa at nå har du drukket for mye, min sønn, du har blitt uklar i mine øyne.