søndag, januar 18, 2009

Gode utsikter

Noe inspirert av denne fransk/ tysk/norske bloggen (som jeg forøvrig varmt anbefaler) legger jeg ut bilder av utsikten fra soveværelset.

Bildene ble tatt på formiddagen i går og det var rundt 5 minusgrader. Planen er å legge ut flere bilder av samme motiv etter hvert som våren nærmer seg og dermed kunne dokumentere at årstidene går sin gang også her på Vestre Holmen. I tilfelle noen skulle være i tvil. Og det kan det jo være grunn til siden vi nå befinner oss midt i årets meteorologisk tøffeste tider.

Jeg vingler foreløpig litt mellom det øverste bildet eller


dette
men tror at jeg har bestemt meg!

Billedbeskrivelse:
Tre bilder tatt fra litt ulike vinkler gjennom vinduet. Sentralt i det øverste bildet en høyblokk som skal være bygget i 1950 - åra. Verandaene er derimot av nyere dato. Jeg har et forhold til denne blokka siden jeg selv bodde der i 7 år før jeg altså flyttet litt lengre oppover gata. Så kommer et nærbilde av den samme blokka.

Underst har jeg dreid kameraet så man også ser litt mer av verandaen og parkeringsplassen. Ellers trær, trær og atter trær. Og andre blokker.


En litt dum ting med denne idéen er at man må være ekstra påpasselig med å pusse vinduene.

PS: En utrolig irriterende ting jeg oppdaget nå var at det er kul umulig å forandre emneordene hvis man først har skrevet dem feil. Jeg skrev først Vestre Holmen med liten h. Egentlig en bagatell kanskje, men man vil jo gjerne at det skal være mest mulig riktig. For å rette på dette måtte jeg først slette emneordet på fire bloggposter og deretter skrive emneordet på nytt. Med stor forbokstav i begge ordene. Nok en grunn til at jeg ikke gidder å rette på emneordet "grafitti" selv om det strengt tatt er feil stavet.

Ingen kommentarer: