søndag, mai 06, 2012

Et lite stykke Norge

På fredag tok jeg toget tur retur gjennom den litt mørke og dystre Østerdalen. Målet var Alvdal. Da benyttet jeg anledningen til å dyrke min hobby fotografering fra togvinduet.  

Grantrærne  suste forbi. Etter at jeg hadde jobba litt med kamerainnstillingen ( gudene veit hva jeg gjorde!) kom 


trærne litt tydeligere fram.

Her litt våtmarker

og kanskje vi skal ta med litt  togskinner også.

Det er spredt mellom bebyggelsen i Østerdalen. Her fikk jeg snappa en av de gamle østerdalsgårdene. Ikke for å skryte men jeg synes at jeg begynner å bli ganske god på å fotografere i fart!

Som det skulle framgå reiser vi tilbake til vinteren. Her ser man tåka velte nedover åsene

og her en gammel trekirke midt i nowhere.  

Bondeland

så langt man kan se.

Dette bildet ble tatt på tilbaketuren. Her har jeg prøvd å fange den typiske hvite østerdalsmosen. Etter hvert forbedret været seg

og dette siste fotografiet er jeg spesielt fornøyd med. Det er Mjøsa i kveldssol, tatt gjennom et skittent togvindu. Ikke akkurat Turner kanskje, men likevel, da!

Ingen kommentarer: