fredag, juni 11, 2010

I Faldbakkens... ha ha jeg mener jo Falkbergets rike!

I 17-mai-helga dro vi til Røros.
Det KAN være en fordel å unngå den travleste turisttida som vist på dette bildet, selv om mye var stengt da vi var i "verdensarvbyen" (Billedbeskrivelse : det ser for JÆVLIG ut!)

Da var det mer ro i Bergstaden midt i mai! Her et klassisk Rørosbilde, kirka etc etc sett fra slagghaugen.


Sleggvegen. Det er en stund siden jeg leste Johan Falkbergets bøker ( jeg har lest en hel del) og ser ikke bort fra flere av personene holdt til her.

Her den samme vegen på nærmere hold. Dessverre ødela bilen noe av inntrykket. Pokker og! Men hva skal man gjøre, da!

Og her ser vi Hitterelva med avishuset Fjelljom, hvor Falkberget en periode var journalist. Jeg er egentlig ganske fornøyd med å ha fått fram den litt rå men fuktige kveldsstemninga.

Her Fjelljom på litt nærmere hold.


Her statuen av byens store sønn.

Dikterhjemmet Ratvolden som dessverre ikke hadde åpnet for sesongen, men jeg har i hvert fall vært der. Been there, om ikke done that. Men jeg kunne jo tross alt ikke bryte meg inn.



Og her sitter jeg andektig ved minnesmerket. (Billedbeskrivelse: en stor rund naturstein, og en åpen plass med et par benker, beregnet for ro og kontemplasjon.

EDIT en dag etter
Flere Rørosbilder finner dere på min flickrkonto


Ingen kommentarer: