fredag, april 24, 2009

Vårkveld

I forgårs tok jeg en joggetur i nærområdet. Først bestemte jeg meg for å la kameraet være igjen hjemme, men da jeg så

dette motivet snudde jeg og hentet det. Bildet ble vel ikke helt som tenkt men kanskje ikke helt håpløst heller. Det var spesielt fargene og vårkveldslyset jeg ville få fram.

Billedbeskrivelse : De to høyblokkene er egentlig hvite men blir lyseblå i kveldslyset. Det blir en ganske fin kontrast mot den grå plenen. Dessuten ser man også et gryende grønnskjær. I forgrunnen mørke trær som også danner en kontrast. Og altså kveldshimmelen bak.


I dag er sønnen min innom og han ga meg skryt for dette bildet, som jeg tok litt seinere på joggeturen. Da blei jeg jo skikkelig kry! Det er ikke hver dag man får skryt fra den kanten! Dette er for de som lurer av blokker på Hovseter, tatt fra øverste delen av Mærradalen. Jeg er spesielt fornøyd med fargene og lyset. Og glansen i vinduene på blokkene.Og de gylne bruntonene. Og komposisjonen er vel heller ikke helt håpløs.


Det blei jo mørkere og mørkere så det siste bildet ble ikke helt som tenkt. Men jeg har i hvert fall greid å få fram de gule "gåseungene".

Labelen : "Det blir nok vår i år også" begynner kanskje å bli litt uaktuell nå.

Ingen kommentarer: