lørdag, mars 28, 2009

Og så har man vært i Drammen igjen

Siden det var et ganske intenst program på konferansen rakk jeg ikke å ta så mange bilder, men valgte jeg å konsentrere meg om Drammenselva.

Her Drammenselva i ettermiddagslys. Om jeg skal få si det selv synes jeg at jeg fint har fått fram kveldsstemningen.



Så den nye fine brua som jeg regner med heter ett eller annet men glemte å finne ut hva og gidder heller ikke å sjekke det opp. Billedbeskrivelse : brua er svært elegant, hvit og midt på brua to enorme master. Et minne fra seilskutetida?



På hver side av brua finnes en enorm kule med innlagt musikk som via sindig datateknologi følger alle bevegelser på brua. IT-teknologien kan med andre ord brukes til så mangt, og ikke bare til nettsamfunn, blogger E-bøker og annet dritt.




Her har jeg benyttet anledningen til å ta et selvportrett i kula. Og har dessuten sørget for at mitt mer fotogene reisefølge her gjenspeiles i en litt mindre flatterende vinkel. Og siden vinteren ennå ikke helt har sluppet taket er vi fremdeles vinterkledde. For min del er jeg så drit lei den sorte vinterkåpa mi og den teite lua og ditto skjerf nå at jeg kan spy! Burde vel også ta med at Drammen bibliotek er kommet med på bildet




Så litt kulturminner som stikker opp av elva. Regner med at disse stokkene er fra tømmerfløtertida.



Her fra under bybrua, hvor Aas bryggeri kommer fram i all sin prakt! Dessuten skal det være badeplass ved bryggeriet om sommeren.



Enda ei bru




og da kan det kanskje klare seg med bruer snart.

Enda litt mer billedbeskrivelse: De to siste bildene er jo egentlig ikke fra Drammen, men fra en annen by som jeg frekventerer noe mer enn altså Drammen. Jeg er veldig fornøyd med denne glidende overgangen fra Drammenselva til denne elva som kanskje er noe mer kjent.

Hvilken av disse elvene som er den vakreste overlater jeg til andre å uttale seg om, men jeg vil i hvert fall heller spise laks fra Drammenselva, og om ikke badetemperaturene er høyere veit i hvert fall jeg hvor jeg vil foretrekke å bade. Det er ikke nødvendigvis "bedre med en dram i timen enn en tur til Drammen" lengre, og dessuten er det billigere å reise til Drammen. Selv med NSBs billettpriser!


Til gjengjeld er det mindre snø i Paris.

1 kommentar:

Åse Sandvik sa...

Man sier ikke lenger: En dram i timen er bedre enn en time i Drammen, Bildene dine beviser hvilken fin by Drammen har blitt.