lørdag, mars 07, 2009

Gjett hva jeeeeg så på joggeturen i dag!

Da jeg så dette skiltet fikk jeg jo visse forventninger!

Og jammen hadde jeg ikke hellet med meg! Dessverre fomla jeg litt med å finne fram kameraet. Jeg vil anbefale å klikke på bildet for å se disse dyra enda bedre. (Midt på bildet)

Og som ikke det var nok! Da jeg snudde meg så jeg tre rådyr!

Billedbeskrivelse: Øverst et skilt som er satt opp under det vanlige elg-skiltet : "Stor elgfare". Alltid når det er mye snø kommer elgene krekende ned til "sivilisasjonen" i den grad man kan kalle Sørkedalen et sivilisert strøk. Så et bilde av to elger innimellom alle trærne, det ser ut som at det er en elgku med kalv. Noen vil kanskje innvende at de ble litt små men jeg kunne ikke gi meg til å base gjennom all snøen! Dessuten veit da alle hvordan en elg ser ut. Og det samme kan man jo si om rådyr!

Dessuten : snø er det fremdeles nok av. Snødybden på Blindern er 48 cm i dag og på i marka (Bjørnholt) 85 cm

Ingen kommentarer: