søndag, november 16, 2008

Enda en test






Alle bildene tatt fra Jødisk museum i Calmeyersgate i Oslo. Det nederste bildet har billedstørrelse "Liten" . Og er altså et fotografi av inngangsdøra til den velrenommerte My Friend Club i bakgården.

Det mellomste bildet er fotografens sykkel. Legg spesielt merke til det helt håpløse sykkelstativet som forhindrer enhver mulighet til å låse sykkelen fast BÅDE til selve stativet OG ramma. Heldigvis var ingen sykkeltyver på ferde i Calmeyersgate 15 den søndagen jeg besøkte stedet. Posen på styret er fra et av de utallige jålerbakeriene som har poppa opp i Hovedstaden, legg merke til fettflekken som skulle være et synlig bevis på det høye fettinnholdet i bakervarene. Billedstørrelse middels.

Det øverste bildet er altså av den gamle synagogen i bakgården. Billedstørrelse stor.

Og alle bildene har altså format "normal". Slik det er lagt opp på min maskin. Jeg bruker et program som heter IPhoto. Still ingen spørsmål. Jeg skjønner ikke en dritt. Det er min sønn som i sin godhet har tilrettelagt dette.

PS: I dag gikk det greit å legge ut bilder. Ammerikanera har kanskje ikke våkna ennå?

PS 2: En merkelig ting med blogspot : Når man legger ut bilder kommer det første bildet nederst etter prinsippet "De første skal bli de siste". Jeg synes at det greieste da er å redigere i html.

PS 3 : til de som måtte lure på om jeg har glemt spalten "Elis matbabbel" : Nei. Mer mat kommer.

Ingen kommentarer: