fredag, mars 24, 2006

Denne siden er bare et eksepriment

Jeg synes at et sånnt gratis bloggsystem er en god sørrviss selv om det sikkert er en del hake ved det som ved alt annet. Men jeg regner med at det ikke vil få farlige konsekvenser som sykdom eller død men antakelig noe reklame på min yahoomail. Jeg tror at dette kan være en fin måte for folk som vil komme ut på nett og meddele seg til omverdenen.

Fordeler:

Det er gratis
Det er gøy
Det er kreativvt
Det er enkelt
Det er demokratisk
Det er enkelt

Ulemper:

Blinde må ha hjelp

første gang når de skal starte bloggen (word verification) De bokstavene som da kommer opp vises ikke på leselist så da må man ha hjelp , og etterpå må man choose a template det vil si velge utseende men da tror jeg at det går an å klikke på første beste men når man først vel og vakkert er i gang trenges ikke noen videre assistanse. Jeg TROR (og håper) at dette systemet er like enklet for blinde som for eksemmpel yahoo-mail
Mange stygginger der ute
Jeg vil ikke anbefale for alle å blogge, det er som kjent mange "stygginger" på nettet
Tidstyv
hvis man ikke har noe viktig å si, derfor skal jeg ikke fortesette med denne blogginga, det var da også et eksperiment for å sjekke nettilgjengeligheten for synnshemmmede
Støy
på nettet. Alle som søker etter informasjon på nettet hhar sikkert irritert seg over all dritten man får opp, alle dustehjemmmesider mener jeg. Jeg har selv testet dette ordet : ballongsalongrifle på google men kom ikke inn på min nettside fra google. Heldigvis. Men jeg vet at det går an å gjøre ord søkbare, har bare ikke funnet ut hvordan.

Konklusjon: Dette er ikke noe for meg men kanskje for deg?

Ingen kommentarer: