lørdag, desember 29, 2012

Når jeg først sitter her

kan jeg jo legge ut noen bilder fra den siste joggeturen. Istedet for å løpe inn i marka gikk ferden denne gangen i stikk mottsatt retning, med Frognerparken som mål. Siden det snødde, var føret litt tungt, men - hvis jeg skal få si det selv - ble det i hvert fall noen stemningsfulle bilder av det.

Her ser man Monolitten litt bakfra, kanskje ikke fra en helt vanlig vinkel.


Opp ved Monolitten hvor jeg menget meg med turister og andre turgåere tok jeg dette oversikstbildet. Rett over ser vi Uranienborg kirke. Det gjorde jo heller ikke noe med fuglene på himmelen.  Selvfølgelig helt etter beregningen.


Dette er også tatt fra monolitten. I horisonten blant annet Collosseum kino og den nye høyblokka like ved. Og en av smijernsportene til Monolitten som lager en fin kontrast til de litt duse trærne og buskene.


Og dette er et nærbilde av juletreet like foran hvedinngangen. Planen var å fokusere på smijernsportene og litt frogner-arkitektur men er ikke sikker på om jeg fikk det helt til.

Og så var det bare å slepe seg hjemover.

PS: minner om at man kan forstørre bildene ved å klikke på dem.

Ingen kommentarer: